понеделник, 20 април 2009 г.

Министърско надпяване (не е грешка)



Защо не съм и аз поет,

поет като Пишурката?

Ех, че ода бих направил

на баба си на хурката!

Ботев


Сега и просветният министър Даниел Вълчев издал книга. За разлика от шефа си Станишев, се е потрудил повече – четири месеца. После изчислил, че се чете за 138 минути, но не става ясно, дали с прекъсване, без прекъсване, по диагонал или с подчертаване на пасажи.


Ако качеството й е като на доста по-продължително подготвяния образователен закон, надали си струва изобщо да бъде отваряна. Е може би от люпопитство: за връзката между свободата, „Аз съм българче“ и Мечо Пух, както и кои са „другите важни неща“. И дали е продължение на предишна негова книга - „Държавна власт и народен суверенитет“. Която пък е добре да бъде преместена в раздела за научна фантастика, защото дефиницията в наши условия е почти толкова реална, колкото и Трите закона на роботиката.


Явно в края на мандата нещо ги удря. А може и да се разхлопва, знам ли. Във всеки случай останалите участници в кабинета трябва да побързат. Иначе няма да има време едно ВАЦ-ово издателство да пусне поредица с твърди корици, а една обществена телевизия да организира конкурс за любима управленска новела.

2 коментара:

Анонимен каза...

Това за трите закона на роботиката ми прилича на законите на тройната коалиция
Същата работа

Филипа каза...

Напротив, да не кажа тъкмо обратното:

1. Роботът не може да причини вреда на човек или с бездействието си да допусне на човека да бъде причинена вреда.

2. Роботът е длъжен да се подчинява на човека(суверена, бел.аз.), ако това не противоречи на Първия закон.

3. Роботът е длъжен да се грижи за собствената си безопасност, ако това не противоречи на Първия и Втория закон. (важи само в първата си част и на първо място, бел. аз).

По Азимов.

Публикуване на коментар