понеделник, 22 юни 2009 г.

ЧЕЗ, МИС, други трибуквения и един компютър


Сбъркана работа сме вкъщи. Вместо да си сложа предпазител за токов удар на компютъра, при гръмотевици просто го изключвам. И тази вечер така, понеже се изви буря. Бях предупредена от Министерството на извънредните ситуации.

Взех си поука, саморазкритикувах се, че съм бетер Емел Етем и мисля да се поправя. Честен кръст, няма да си остана само с приказките. Като Етем с предупредителните прессъобщения.

Помните ли наводненията преди близо четири години? Помните ли затлачените корита на реките? Помните ли защо беше създадено тогава Министерството на бедствията и авариите? Помните ли защо Гражданска защита и Пожарната се прехвърлиха там? Ако имате река наблизо, помните ли да има разлика?

А знаете ли, че е хубаво да си изключвате компютъра, ако святка наблизо? Или трябва да ви го каже министър в специално прессъобщение? А знаете ли, че трябва да си приберете антената на колата? Аз това не го знаех, нямам антена, но пък при всеки дъжд чета препоръките на МИС. А знаете ли, как да си приберете къщата, ако придошлата вода от запушеното от боклуци речно корито дойде? Е да, няма как. Утехата е, че после с подгизнали тухли може да дебнете Мис Етем. Друго не виждам.

Сега за ЧЕЗ. Понеже съм техен клиент, от тях ще се оплача. Тези не ме предупреждават за промените в напрежението, познавам само по примигванията в светлината на лампите. Хитро, а?! Хитро, ама ще ми гръмне компютърът някой ден.

Знаете ли защо има създадени регулатори като емблематичната ДКЕВР? Правилно, за да регулират такива нахалници. За съжаление комисията е също толкова сбъркана и й е трудно да се оправи с вариациите в подаването на ток за бита. Но поне изрегулира, че тримесечното отчитане на тока трябва да се премахне, защото не се прави ефективно. После съдът отхвърли две жалби на Енергото и сега последното трябва да се съобрази. Такива са законите.

Не съм против настоящето отчитане, против формулата съм. Която на всеки три месеца ме изненадва и винаги неприятно. Харча един и същи ток, съответно през зимните и през летните месеци, какво толкова сложно има. Сама мога да си изчисля прогнозните сметки. Така било на Запад. Но както винаги добрата практика е побългарена. Така че по-добре да я няма, казах като потребител.

Говорителят на дружеството обаче ми обясни, че може и да не стане, защото нямат капацитет. Уволнили инкасаторите. А мен това какво ме вълнува?

Искам всички трибуквения да спазват законите, независимо дали са физически, юридически или държавни лица. Толкова ли е много?

...

0 коментара:

Публикуване на коментар